Showimprovisatie

Show Improvisatiewedstrijd

Ieder jaar wordt de KVH Show Improvisatiewedstrijd georganiseerd, waarbij iedereen de kans krijgt om op muziek een kür te rijden, ongeacht het niveau of de leeftijd. De wedstrijd is ook zeer geschikt voor krabbelaars!

De wedstrijd is onderverdeeld in categorieën en er is een categorie speciaal bedoeld voor de beginners en recreanten is, zodat ook zij een keer echt in de spotlights kunnen staan en ook echt kans maken op prijzen. Het belangrijkste is dat de rijders plezier beleven aan de wedstrijd. Dus ook als je nog helemaal geen echte pasjes kunt schaatsen kan je nog meedoen aan de wedstrijd!

De wedstrijd bestaat uit twee gedeelten en de rijders kunnen zowel aan de showwedstrijd als aan de improvisatiewedstrijd deelnemen.

Wat houdt de wedstrijd in:

De Showwedstrijd:

Verzin op je zelfgekozen muziek (mag met zang) een mooie kür en wees een ster op het ijs. Let wel, het is de bedoeling dat iedereen ZELF zijn dansje maakt. De trainers maken GEEN küren. Hier tips om zelf je kür te maken. Je kan meedoen in de volgende categorieën:

• Jeugd beginners/recreanten
  • Jeugd wedstrijdrijders
  • Tieners/Adults
  • Duo’s en groepjes

Het muziekje mag maximaal 2 minuten duren. Je mag ook meedoen als solo en als duo/groepje. De nadruk ligt op show !! Er wordt gejureerd op Show, op Uitstraling en op Techniek. Dus maak er een mooie show van !

De Improvisatiewedstrijd:

Er wordt muziek opgezet en je gaat met meerdere rijders in jouw categorie het ijs op. Dus vind je het nog wat eng om alleen op het ijs te staan, dan is dit jouw kans! Je schaatst twee keer op dezelfde muziek. De eerste keer om te oefenen, de tweede keer voor de wedstrijd. De nadruk ligt hierbij op improviseren, dus ga lekker schaatsen op de muziek. Je kleding mag je zelf uitkiezen en een mooi schaatspakje is natuurlijk heel geschikt.

De categorieën zijn:

• Jeugd beginners/recreanten
  • Jeugd wedstrijdrijders
  • Tieners/Adults

Bij het jureren wordt er gekeken naar Improviseren, Uitstraling en Techniek.

Voor de deelname wordt een kleine bijdrage van € 5 euro gevraagd.