1ste selectie KNSB/A

Zaterdag 10 december werd in Zoetermeer de eerste selectiewedstrijd gehouden van de KNSB-A-cup wedstrijd. Namens KVH maakten Romy van der Heijden, Novali Jaski, Kay Groen, Lisa Jansen, Isabel Dubbeld en Roxy Janssen hun debuut in de categorie mini’s. In de categorie Teens deden Jildou van Vliet en Marco Frerichs mee.

Het was reuzespannend, want deze wedstrijd betekent toch de echte aftrap van het seizoen; voor de mini’s hun allereerste KNSB-cup wedstrijd en Marco en Jildou kwamen beiden dit jaar voor het eerst uit in de categorie Teens.

De resultaten waren boven verwachting goed met voor Jildou van Vliet een 1e plaats bij de Teens in een deelnemersveld van 29 deelnemers. De woorden van Sonja (trotse moeder van Jildou): “Jildou  heeft goed gereden. D’r dubbele rietberger was wel wat wankel, maar ze viel beide keren niet,  wel een handje,  maar volgens Esperanza (trainster van Jildou) waren de dubbel rietbergers wel mooi rond. En verder ging ze prima, veel vaart en mooie zweefstanden en pirouettes. Jildou had startnummer 6 dus na haar kwamen nog heel veel rijdsters wat het lekker spannend maakte. Vooral op het laatst, omdat in de twee laatste groepen nog wel wat potentiele ‘podiumplekkers’ zaten.”

Ook voor Marco Frerichs een eerste plaats bij de ‘Teens’ heren, waar nu ook 3 deelnemers waren.

En tenslotte voor Kay Groen een beste tweede plaats bij de ‘mini’ heren, waarbij 4 jongens aan deelnamen.

Ook de resultaten van de dames ‘mini’ waren heel netjes, want er deden maar liefst 32 deelnemers mee in deze categorie:
12e – Roxy Janssen 11,95 pt
15e – Isabel Dubbeld 11,36 pt
21e – Lisa Jansen 10,21 pt
23e – Novali Jaski 9,84 pt
26e  – Romy v.d. Heijden 9,39 pt

Klik hier voor de einduitslag