KVH Winterbokaal

Op zaterdag 14 januari werd alweer voor het vierde jaar de KVH Winterbokaal gehouden. Met een recordaantal van maar liefst 64 deelnemers, waarvan 27 deelnemers van KVH,  konden we spreken van een waardige wedstrijd, waarin door alle deelnemers fel werd gestreden voor een eerste plaats. We konden gelukkig extra ijstijd huren, waardoor het ook mogelijk was om de reserve geplaatste rijders te laten mee(st)rijden.

Om 15.15 uur werd onder een heerlijk winters zonnetje het startsein gegeven en mochten de recreanten 1 het ijs betreden. En al is het niveau nog niet het hoogst….. het plezier spatte er vanaf. Daar kunnen de hogere rijders absoluut weer van leren. Namens KVH deden maar liefst 7 debutanten mee, die hun allereerste KNSB wedstrijd schaatsten; Noa Lucas, Brigitte van Vliet, Esmee Dekker, Femke Jansen, Anouk Jansen, Ilse de Groot en Birthe van den Berg. Allen schaatsten een prima kür waarbij Noa een 2de plek veroverde bij de recreanten 1, Femke een 3de plek bij de recreanten 3 en Birthe een 2de plek bij de mini’s zonder test.

Daarna was het de beurt aan de meer ‘geroutineerde’ rijders en mochten de mini’s met test van start. Het werd dubbel succes bij de zusjes Dubbeld, die beiden een eerste plek wisten te veroveren. Ook de overige rijders reden allemaal een prima kür en werden er in meerdere categorieën prijzen binnengesleept. Dankzij de prima organisatie en hulp van alle vrijwilligers is het een wedstrijd geworden waar iedereen weer enorm van heeft genoten.

Klik hier voor het protocol en hier voor de foto’s.

1 antwoord

Reacties zijn gesloten.