Martini Bokaal 9 februari

groningenZaterdag 9 februari werd er afgereisd naar Groningen voor de Martini Bokaal. De wekker ging voor een aantal KVH trainers en rijders vroeg af. In het donker en tussen de sneeuwbuien door reizen ze af naar Groningen. Wonderbaarlijk is de weg vanaf de afsluitdijk goed te rijden en is er geen vlokje sneeuw meer te bekennen.

Elize Wannet bijt de spits af in de categorie aspiranten. Vervolgens zijn Alisha Wijnjeterp en Lars van Doorn aan de beurt in de categorie Pupillen. Ondertussen is Esmee Dekker ook gearriveerd om vervolgens na wat start roblemen met de muziek een hele goede kür te rijden in de categorie recreanten A. Tijdens de pauze krijgen we een optreden van het grote showteam van KCG te zien op de muziek van Tarzan.

Ondertussen zijn de namen van de 10 genomineerde rijders uit de categorie Recreanten A en pupillen (uit iedere categorie, 5 rijders) voor de Karen Venhuizen Award bekend gemaakt. KVH is goed vertegenwoordigd met een deelnemer uit iedere categorie, Esmee Dekker & Lars van Doorn. De wedstrijd gaat ondertussen verder en Alicia Simoes is aan de beurt in de categorie Recreanten B. Alicia laat een goede indruk achter en we zijn benieuwd naar het resultaat.

Direct daarna maken Esmee en Lars zich op voor de interpretatie wedstrijd die volgt voor de Karen Venhuizen Award. Esmee bijt het spits af, samen met de andere genomineerde uit de categorie Recreanten A, eerst inrijden en dan mogen de rijders zich even melden bij Karen Venhuizen zelf die uitlegt wat de bedoeling is. De muziek start en alle rijders laten het beste van zichzelf zien, ook Esmee! De muziek stopt en de 5 genomineerde uit de categorie Pupillen zijn aan de beurt, na het inrijden krijgen zij ook van Karen Venhuizen te horen wat de bedoeling is. Lars komt in flinke botsing met een mede kandidaat en krijgt een schaats in zijn been, na een korte onderbreking en gesprek met Karen gaat hij verder. De muziek stopt en iedereen verlaat het ijs. Direct volgt de bekendmaking van de 4 finalisten ….. Lars mag de finale schaatsen. Alle KVH’ers zijn opgetogen, dit is spannend. De muziek word direct gestart, een echt partynummer en Lars gaat ‘los’ en dit keer zonder botsingen. Als de muziek stopt is het afwachten …. op de prijsuitreiking.

Alle rijders mogen het ijs op en de sfeer is gemoedelijk en gezellig. Dan komt toch echt het moment van de uitslag en ze starten met de Karen Venhuizen Award. Alle genomineerde ontvangen een diploma van Karen Venhuizen en dan volgt de bekendmaking …. geen Award voor Lars. Wel een goede prestatie om bij de finalisten te eindigen.

Uitslag van de Martini bokaal per categorie:
Aspiranten, Elize Wannet 7e,
Pupillen, Alisha Wijnjeterp 5e en Lars van Doorn 12e,
Recreanten A, Esmee Dekker een mooi, verdiende 2e plaats en tot slot bij de
Recreanten B, Alicia Simoes een 1e plaats.

Hierbij de volledige uitslag.

Tot slot eindigt KVH op een derde plaats voor de Martini Bokaal.
Niet alle rijders zijn even tevreden met het resultaat, toch is het een mooi resultaat voor deze dag en heeft iedereen goed gereden. Rond 14 uur rijden we allemaal weer richting Noord-Holland de sneeuwbuien ……

Er zijn ook foto’s gemaakt door ‘Te Gekke Foto’, zie website: www.tegekkefoto.nl.
Deze zijn online te bestellen.

• admin zegt:

Hoi HOI, sorry dat we je bericht nog niet hebben gepubliceerd. We zijn voorzichtig met SPAM. Kan je mailen wie je bent?

Reacties zijn gesloten.